INFO|REGISTROVANÉ TÝMY|PRAVIDLA|VÝSLEDKY|KONTAKT

Pravidla

V případě nevyhnutelné změny pravidel platí pravidlo v momentě vyhlášení a zpětně se nebude nic posuzovat. Odehrané hry nebudou posuzovány podle pozdějšího pravidla.

Rozhodovací postup:

Hlavní rozhodčí (head marshal) dohlíží na hřiště a koordinuje dohled s ostatními rozhodčími. Pokud nastane situace, kdy nesouhlasíte s rozhodnutím rozhodčích nebo máte jiný problém, můžete vznést protest, avšak musíte dodržet následující postup:

  1. Vznést protest může pouze příslušný kapitán.
  2. Musí počkat na ukončení hry.
  3. Musí se s protestem obrátit na hlavního rozhodčího.
  4. Musí být připraven opustit hřiště s hlavním rozhodčím k projednání problému.
  5. Rozhodnutí hlavního rozhodčího je konečné.
Nedodržení těchto podmínek automaticky maže nárok na protest.

Bodování:

  • 3 body za položení vlajky - výhru
  • 2 body za vlajku v pohybu (První stažení či držení vlajky v době skončení hry. V případě, že jeden tým první stáhl vlajku a druhý ji měl v držení na konci hry, body přísluší týmu, který ji měl v držení na konci hry.)
  • 1 bod za remízu (žádné stažení vlajky)
  • 0 bodu za prohru
Dále budou započteny rozdílové body E/D (elimination points). Činní je počet nevyřazených hráčů mínus nevyřazení protihráči. T.j. v rozmezí +5 a -5

Příklad:

Tým A porazil tým B a zůstali mu 4 hráči. Pak bude skóre tým A 3 body +4 E/D a tým B 0 bodu -4 E/D. Tým C a tým D uhráli remízu. Týmu C zůstali 4 hráči a týmu D hráči 2. Pak bude skóre týmu C 1 bod +2 E/D a týmu D 1bod -2 E/D.

Zásahy:

Hráči jsou povinni sami přestat hrát v případě zřejmého a lehce zjistititelného zásahu (kdekoliv v předu na těle a vybavení, které je cítit či vidět hráčem). Jsou povinni si zavolat rozhodčího ke kontrole v případě těžko zjistitelného zásahu (kdekoliv na tele nebo vybavení kam hráč nevidí) a nezřejmého (kde není vidět ani cítit).

Hráč, který si není jistý platností zásahu, musí volat rozhodčího. Hráč s těžko zjistitelným a nezřejmým zásahem musí okamžitě volat rozhodčího. Muže pokračovat v činnosti, kterou prováděl v době, kdy volal rozhodčího. Muže též provádět obranné prvky ( obrannou střelbu , skrytí se).

Tresty na hřišti:

  • Úmyslné utření zásahu 2 for 1.
  • Pokračování ve hře se zřejmým zásahem 1 for 1.
  • Pokračování ve hře se zřejmým zásahem během bunkrování 1 for 1 a návrat bunkrovaného do hry.
  • Pokračování ve hře s nezřejmým zásahem vyloučení hráče.

Oblečení:

Lze použít jakékoliv příměřené oblečení.

Vybavení:

Je možné používat veškeré značkovače určené a schválené pro paintball. Pro všechny platí max. počet kuliček 200 kuliček (jeden zásobník) v případě zásobníků na menší počet kuliček lze do hry přibrat adekvátní množství kuliček v tubě.

Časový limit:

Časový limit je stanoven na 5 minut.

Systém her

Varianty v závislosti na počtu zúčastněných týmů:

  1. do 12. týmů: Hraje každý s každým.
  2. 12. – 20. týmů: Týmy budou rozděleny do dvou skupin. Každá skupina bude hrát systémem každý s každým. Po odehrání základních skupin postupují z každé skupiny první čtyři týmy do finálové skupiny kde spolu budou hrát vyřazovacím systémem.
© Honzek 2009